Monday, August 14, 2017

Ден III - Понеделник 14.08.2017г. Perazica Do beach-Будва-Котор-Пераст-Рисан/56км./ На сутринта времето се стабилизира, а размислилият Теодоси предложи да вървим напред по плана.Първоначалният план предполагаше, след планината Проклетия,да посетим Комовете,крепостта Жабляк,по брега на Шкодренското езеро да достигнем Река Црноевича, Цетине,планината Ловчен,градовете Котор,Пераст,Будва, и на връщане манастира Острог, планината Дурмитор,каньона на Тара, и оттегляне по долината на р.Дрина.При така получилите се реалности ,съгласно новосглобения план, поехме на север по крайбрежието, направихме фотопауза над Св.Стефан ,и достигнахме гр.Будва-перлата на Черногорската ривиера.Градът се състои от малка ,но много интересна историческа част в рамките на крепостните стени, множество модерни хотели ,крайбрежен парк с пищна южна растителност и яхтено пристанище с грамадни риби стрелкащи се през чистата вода.По пътя към Котор ,преминахме край летището Тиват с писта успоредна на пътя, така щото кацащ самолет ни изпревари летейки на 4-5 метра над нас.Преминахме през дълъг тунел и излязохме в покрайнините на Котор, паркирайки на около километър от крепостните стени.Природата на Которският залив ,заобиколен от високи ,стръмни, скалисти планини е изключително живописна.Старинният град ,прегърнат от морето и планината също е впечатляващ.Въпреки жегата и сериозното изкачване достигнахме горните бастиони на крепостта, и се възнаградихме с прекрасните панорами разкриващи се оттам.След Котор разгледахме и съседното градче Пераст- също град музей ,със старинни дворци в типичен Венециански стил, доказващ че за далматинските майстори не е имало тайни в каменоделството.Наехме лодка и отидохме до едното от двете островчета срещу Пераст-„Госпа од шкрпjела”/Богородица на скалата/, с красивата едноименна църква-едно от заслужено най-популярните места в залива.На връщане преминахме ,около съседното островче ,и достигнахме градчето Рисан, където затърсихме подслон.Скоро местен човек ни настани в пристройка на къщата си, след като се наложи да декларираме ,че сме православни.Отскочихме до т.н.плаж-всъщност хората плажуваха върху бетон, а в морето видимо беше насипван чакъл.Морето е много солено, и бидейки защитено от планините- напълно лишено от вълни.Вечерта се подкрепихме с пиво Jelen, и за пръв път от тръгването спахме в нормални легла.